Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Plakatforretningen.dk ApS

CVR-nr. 28159684

Lindeallé 19, 5230 Odense M

info@plakatforretningen.dk

+45 23 23 66 44

 

Betaling

Plakatforretningen.dk har eksisteret siden november 2004 og har siden da været godkendt af PBS

(betalingsservice) – nu Nets. Vi benytter naturligvis en krypteret forbindelse til at gennemføre din

betaling, hvilket betyder, at det faktisk er mere sikkert for dig at betale på vores webshop, end det

er at betale med betalingskort i det lokale supermarked.

 

Du har følgende betalingsmuligheder: Betaling med betalingskort, Dankort, Visa, Mastercard, JCB,

American Express, PayPal, bankoverførsel/EAN-faktura, MobilePay online, Google Pay, Apple Pay,

Vipps, via ViaBill eller Forbrugsforeningen og betaling med gavekort. Vi tager ikke gebyr for betaling

med betalingskort. Beløbet hæves først på dit betalingskort, når din vare afsendes fra

Plakatforretningen.dk med mindre du vælger leveringsmetoden "Afhent i vores butik" i hvilket

tilfælde beløbet hæves, når du modtager elektronisk bekræftelse på, at varen ligger klar til

afhentning.

 

Vælger du betalingsmetoden "Bankoverførsel", skal du overføre beløbet til vores konto i

Ringkøbing Landbobank, reg.nr. 7670, konto nr. 7896702. Din ordre bliver først afsendt herfra, når

beløbet kan ses på vores konto. Ved betaling via bankoverførsel er du ikke beskyttet af

indsigelsesordningen. Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere

om betingelserne på PayPals hjemmeside. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer.

Herefter skal du betale din månedlige ydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der

blive pålagt et gebyr på kr. 39,00. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med

SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit .

 

Fragt

Alle pakker sendes med pakkedistributøren GLS. Forsendelser kan følges via GLS’ pakkesporing

(Track & Trace). Danmark: Prisen for forsendelse af en pakke er afhængig af pakkens vægt. Prisen

stiger derfor en smule ved øget vægt. Prisen starter ved kr. 39,00 inkl. moms. Ved køb til levering i

pakkeshop (se herom) er der fri fragt ved køb over 699 kr. og hvis pakken ikke overstiger 20 kg.

Pakker sendes enten til pakkeshop (GLS ShopDelivery) eller til firma- eller privatadresse (GLS

PrivateDelivery). I sidstnævnte tilfælde stiger fragtomkostningen med 25,00 kr. inkl. moms.

Udlandet: Prisen for forsendelse er til levering på opgivet adresse og varierer efter vægt og

destination. Du kan altid følge beløbet i indkøbskurven. Oplyste priser for forsendelser til Grønland

er vejledende, idet prisen varierer efter hvor i Grønland leverancen er til (udgangspunkt

postnummer 3900 Nuuk), ligesom prisen kan blive højere på grund af ufremkommelighed på grund

af vejrliget (hvor forsendelse pr. skib ikke er muligt og derfor bliver pr. luftfragt). Fragtpriserne for

varer med dansk destination varierer fra 39 kr. til 190 kr.

 

Leveringstid

Plakatforretningen.dk ekspederer ordrer alle hverdage, så dine varer kommer frem hurtigst muligt.

Forventet leveringstid er 1-2 hverdage. Forventet leveringstid på forsendelser til udlandet er 4-5

hverdage. Henvendelser til Plakatforretningen.dk via mail besvares inden for 24 timer.

Vælger du leveringsmetoden "Afhent i vores butik" kan dette ske på vores firmaadresse, som er

Plakatforretningen.dk, Victoriagade 40-44, 5000 Odense C i tidsrummet mandag-torsdag kl. 8.30-

16.00 og fredag kl. 8.30-15.30.

 

Varer der ikke bliver afhentet af kunden på bestemt leveringssted

Hvis en pakke skal afhentes på et bestemt leveringssted, skal kunden gøre dette inden for den

angivne frist. Kunden modtager en meddelelse om levering, der angiver hvornår og hvor pakken

kan afhentes eller modtages. Meddelelsen kan ske via e-mail eller sms. Hvis pakken ikke hentes,

og bliver den sendt retur til os, kan vi opkræve de reelle udgifter til returnering, som vi bliver pålagt

af fragtfirmaet. Hvis du ønsker at få tilsendt varen på ny, skal du selv betale for ny fragt ved

genlevering.

 

Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har

modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist,

løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage

fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail

til info@plakatforretningen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder

nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden

samtidig at give os besked. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én

eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne

retur, hvis du fortryder dit køb helt eller delvist.

 

Returnering

Hvis du har givet os besked om, at du fortryder dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til

os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade

under transporten. Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et

tydeligt personligt præg (fx indramning af billede med passepartout på specialmål, tilskæring af

plakat, vakuumpresning af plakat el.lign.), kan ikke returneres.

Varens stand, når du sender den retur

 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad

der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med

andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke

tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi

den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af

købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender varen

retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre

en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du din betaling for varen tilbage. Hvis varen er værdiforringet,

fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder

leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du

har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder),

senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi

tilbagefører betaling for returnerede varer med samme betalingsmiddel og til samme konto, som

du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi

har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Plakatforretningen.dk

Victoriagade 40-44

5000 Odense C

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere varen personligt på ovenstående

adresse. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelregler gælder for varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du

reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få

varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete

situation. Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Hvis du

reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid

sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan

tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Plakatforretningen.dk

Victoriagade 40-44

5000 Odense C

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Forinden kan

du eventuelt pr. mail til info@plakatforretningen.dk sende os et foto, der illustrerer manglen ved

varen. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver udelukkende de personoplysninger, som er nødvendige at videregive

for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Plakatforretningen.dk ApS og

opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række

andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende

oplysninger på vores vegne, og de må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med

databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den

dataansvarlige på www.plakatforretningen.dk er Plakatforretningen.dk ApS. Du har ret til at få

oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har

du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om

det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi

skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet

i strid med lovgivningen. Du er altid velkommen til at skrive til os på info@plakatforretningen.dk.

 

Trustpilot

Cirka en uge efter dit køb vil du modtage en mail omkring din handel med Plakatforretningen.dk.

Denne mail omhandler brugeranmeldelse på websitet Trustpilot, hvor kunder giver karakter for

den service, de oplever. Det er helt frivilligt, om du vil bedømme Plakatforretningen.dk, eller om

du bare vil slette mailen. Du får kun én mail for hvert køb, så der er ikke tale om, at du er tilmeldt

en mailingliste, som efterfølgende vil sende dig flere mails.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Plakatforretningen.dk

via info@plakatforretningen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage

til:

I Danmark:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Et andet EU-land, fx Sverige:

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online

klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

 

Et ikke-EU-land, fx Norge:

Har du bopæl i fx Norge, kan du klage til Forbruger Europa her: https://www.forbrugereuropa.dk/

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Plakatforretningen.dk

Victoriagade 40-44

5000 Odense C

E-mail: info@plakatforretningen.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min

købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_______________________________________________________________________________

Bestilt den:

Modtaget den:

Forbrugerens navn:

Forbrugerens adresse:

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):

Dato:

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 25. maj 2021.